عدم رفتار صحیح در مقابل رشد کاذب قیمت ‌ها
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به اظهارات برخی از فعالان بازار فولاد، در صورت عدم رفتار صحیح در مقابل رشد کاذب قیمت ‌ها و به دنبال آن ورود تقاضای هیجانی به بازار، تصور رشد افسار گسیخته مقاطع طویل فولادی دور از ذهن نبوده است؛ آن هم در حالی که این هجوم تقاضای هیجانی برای خرید محصولات فولادی تنها به دلیل ورود سرمایه‌ های سرگردانی بود که به دنبال کسب سود از سایر بازارها به این بازار سرازیر شده اما در نهایت محصولات معامله شده را به سوی انبارها هدایت می‌کردند. 

پیش ‌بینی برای هفته‌ های آینده بازار فولاد در خرداد ماه با پیچیدگی ‌های زیادی همراه است اما جریان غالب بازار، سیگنال معنی ‌داری را مخابره می‌کند که نشان می‌ دهد در صورت عدم جلوگیری  دستوری از افزایش قیمت ‌ها و تداوم روند فعلی در کشف نرخ محصولات فولادی به‌ دور از کنترل و تصمیم ‌سازی‌ های دستوری شاهد افت بیشتر قیمت‌ ها در کنار کاهش تقاضا در این بازار خواهیم بود. البته اثر بخشی نوسان‌ های نرخ ارز بر بازار فولاد را نمی‌ توان نادیده گرفت زیرا توانایی تغییر فاز جدی بازار فولاد را دارد و چنانچه با روند کاهشی همراه شود، به آرامش جو حاکم بر بازار کمک خواهد کرد.

در روزهای گذشته حدود ۳۵ هزار تن انواع میلگرد در بورس کالا عرضه شد که حدود ۱۹ هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت. کاهش قیمت ‌های پایه بورس کالا از سوی دو شرکت ذوب ‌آهن اصفهان و فولاد خراسان سبب شد که به‌ جز میلگرد های تولیدی این دو شرکت که زیر قیمت پایه معامله شدند، عرضه سایر تولید کنندگان بدون افزایش قیمت و در همان قیمت پایه داد و ستد شود. می‌توان این اتفاق را آغاز یک اصلاح روند قیمتی در بازار فولاد در نظر گرفت تا از این طریق از رشد کاذب قیمت‌ ها جلوگیری شود. بیشترین تقاضای شکل گرفته نیز متوجه محصولات عرضه شده همین دو شرکت بود که در صدر آن تقاضای ۱۳ هزار تنی در قبال عرضه ۹ هزار تنی ذوب‌ آهن اصفهان به ثبت رسید.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: